Kayropraktik İstanbul

Kayropraktik İstanbul Nedir

Kayropraktik İstanbul, Kayropraktik; Yunanca kökenli bir kelime olan kayropraktik, el uygulamaları anlamına gelmektedir. Bel, boyun ve sırt ağrılarında el ile uygulanan doğal bir tedavi yöntemidir.

Manuel tedavilerin en bilimsel ve akademik olanıdır.

Kayropraktik İstanbul Tedavi Nedir

Kayropraktik Tedavi

El ile yapılan bu tedavilerde tedavinin ana unsurunu omurgada manipülatif tedavi oluşturduğu için birçok yerde “manipülasyon” ya da “omurganın manipülasyon tedavisi” olarak bilinmektedir. Kayropraktik tedavi, sinir sistemini düzenlemek amacıyla kemik, omurga ve kaslara müdahale etme yöntemidir. Genel amaç omurgada olduğu düşünülen oynamaları ortadan kaldırmaktır. Toplum arasında “çekme” olarak bilinen tedavinin bilimsel ve daha komplike olarak uygulanan şeklidir.

Kayropraktik Seans Ne Kadar Sürmeli

Tedavi uygulanacak hastanın ve hastalığın durumuna göre haftada 2, haftada 1, iki haftada 1 ya da ayda 1 seans şeklinde yapılmaktadır.  Ortalama 6-8 seans planlanmaktadır. Fizik tedavi ve egzersiz ile birlikte yapılması tedavinin etkisini arttırır ve tedavi süresini kısaltır.

Kayropraktik Tedavi Hangi Hastalıklara Uygulanabilir

Kayropraktik Tedavi-Nasıl Uygulanır

Kayropraktik tedavi, sinir ve kas ağrılarının olduğu bölgelere uygulanırken vücudun diğer bölgelerine de uygulanabilmektedir. Kayropraktik tedavi de hedef olarak normal anatomik lokalizasyonu bozulmuş eklemler hedef alınmaktadır. Bu tedavi ile vücudumuzun bütün eklemleri manipüle edilebilmesine rağmen bu konuda ki çoğu uzman, hastalıkların esas kaynak yeri olarak düşündüğü omurganın manipülasyonu ile ilgilenmektedir.

• Bel ve boyun fıtıklarında
  • Strese bağlı yaygın kas ağrıları
  • Spor yaralanmaları
  • Baş ağrıları
  • Duruş bozukluğuna bağlı bel, boyun ve sırt ağrıları
  • Fibromyalji
  • Myofasiyal ağrı sendromları
Kayropraktik İstanbul Tedavi Fiyatları Merkezleri Anadolu Avrupa Yakası

Kayropraktik Eğitimi Kimler Alabilir

Ülkemizde kayropraktik eğitimi yalnızca yüksek lisans eğitimi olarak verilebilmektedir ve bu eğitimi tıp doktorları ile 4 yıllık lisans mezunu fizyoterapistler alabilmektedir.

Kayropraktik Tedavinin Yan Etkisi Var mı?

Kayropraktik tedavinin tespit edilmiş herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır.

Kayropraktik Güvenli midir?

Kayropraktik tedavi eğitimini almış kişiler tarafından yapıldığı sürece güvenli bir işlemdir.

Kayropraktik Tedavi Fiyatları Ne Kadar?

Kayropraktik tedavi fiyatı seans başı ücret olarak uygulanmaktadır. Seans başına kişinin profesyonelliğine bağlı olarak 300 TL ile 1000 TL arasında bir kayropraktik tedavi fiyatı belirlenmektedir. Tabi bu fiyat doktora ve bulunduğunuz konuma göre değişebilmektedir.

Kayropraktik Tedavi Acılı Bir Uygulama mıdır?

Kayropraktik tedavide herhangi bir acı duyulmamaktadır. Aksine seans sonunda hastaların vücutlarında rahatlama olduğunu belirtmektedirler. Hiç tereddüt etmeden tedavi uygun görüldüğü sürece, hastaların tedaviyi kabul etmeleri ve bu sürece başlamaları tavsiye edilir.

Tedavi Sonrası Omurgada Ne Tür Değişiklikler Bekleniyor?

Kayropraktik tedavi omurgada oluşan dizilim bozukluklarını düzelterek mekanik kaynaklı sorunların büyük çoğunluğunu ortadan kaldırmaktadır. Sorunlu bölgeye direk uygulama yapıldığı için etkili ve hızlı bir çözüm sağlamaktadır. Tek seansta bile ağrının büyük bir kısmı ortadan kaldırılmakta ve uygulama esnasında ve sonrasında herhangi bir ağrı hissedilmez.

Manuel Terapi İstanbul

kayropraktik istanbul